8 Gambar : Sayu Cikgu fara dijumpai rentung di dalam kereta di rumah nya 2 pagi tadi

Melaka: Seorang wanita bermasalah mental, 37, ditemui rentung dalam kereta di perkarangan rumahnya dalam kejadian kebakaran di Kampung Nibong, Paya Dalam, di sini, kira-kira 2 pagi tadi.
Ringaksan kejadian : 

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera. Untuk Makluman Tuan, pada Jam 02:19:08 Jentera Padang Temu bersama anggota keluar kebakaran Kereta;

Alamat : Lorong Tanah Wakaf 2, Kg Bukit Nibong,Paya Dalam

Balai Terlibat : BBP Padang Temu
Komander Operasi : 
Keanggotaan : 8 anggota (termasuk Komander Operasi)
Balai bantuan : -
Masa Balai Terima Panggilan : 02:19:08
Masa Loceng dibunyikan : 02:19:15
Masa Jentera Keluar : 02:22:08
Masa Jentera Sampai Lokasi : 02:49:18
Api Dapat Di Kawal : 02:57:24
Api Dapat Di Padamkan Sepenuhnya : -

Laporan daripada Komander Operasi, didapati kebakaran melibatkan dua buah kenderaan Daihatsu Charet dan Proton Iswara. Kebakaran 100%. Terdapat seorang mangsa seorang wanita berumur 37 tahun bernama Farah Wahida Binti Ali, No.780414-04-XXXX berada dalam kereta terbakar sepenuhnya. Mangsa meninggal dunia. Komander Operasi mohon Unit Siasatan ke lokasi. 

Infoblast
Pusat Gerakan Operasi JBPM Melaka

info dari #MRT07_AHR

Menurut keluarga, mangsa yang maut adalah Fara Wahidah Ali, seorang guru yang bertugas di sebuah sekolah di Saratok, Sarawak dan sedang mengambil cuti sakit.

Bapanya Ali Mikram, 62, berkata, dia menyedari kejadian kebakaran itu apabila tersedar dari tidur kira-kira 2 pagi selepas terdengar bunyi letupan sebelum melihat cahaya api menerusi cermin tingkap rumah.






"Pada awalnya saya tidak tahu anak saya dalam kereta kerana menyangka dia sedang tidur lalu mengejutkan anak lelaki untuk memadam kebakaran menggunakan air.

"Namun selepas mendapati kunci kereta jenis Proton Iswara tiada di tempat disimpan dan anak perempuan saya menyatakan Fara tiada dalam bilik tidurnya, saya mengesyaki dia berada dalam kereta itu," katanya ketika ditemui di rumahnya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Melaka Tengah, Asisten Komisioner Shaikh Abdul Adzis Shaikh Abdullah berkata, pihaknya masih belum mengenal pasti identiti mangsa yang terbakar sepenuhnya dan sehingga kini kes diklasifikasikan sebagai kematian mengejut (SDR). Al-fatihah  BS, HM, MRT

0 Response to "8 Gambar : Sayu Cikgu fara dijumpai rentung di dalam kereta di rumah nya 2 pagi tadi"

Post a Comment